Thursday, December 22, 2011

Küpsisevahetus

Et kõik ausalt ära rääkida..
..siis tegelikult olen neid küpsiseid varem teinud ning isegi blogis postitanud. Küpsisevahetusele registreerudes oli plaan katsetada erinevate küpsistega ning jõuda selle kõige-kõigema küpsiseni. Tegin, katsetasin. Koduse testisiku poolt kostis üks ja sama reaktsioon: „Mhmm.. jah, päris head. Aga tee NEID küpsiseid“.
NEID küpsiseid olen ma viimase kuu aja jooksul teinud vähemalt 20 plaaditäit. Ei, ma ei ole neid kõiki ise ära söönud (õnneks) :D Nad on osutunud sõprade-tuttavate-sugulaste hulgas lihtsalt päris populaarseks. Ajapikku olen timminud ka koguseid ja koostisosi ning jõudnud õige maitse ja tekstuurini.
Kuna ühe saaja poolt oli soov saada nisujahuvabu küpsiseid, otsustasin katsetada kaerajahuga. Kuna see oli kohe mu esimene katsetus, siis ei osanud tulemust täpselt prognoosida. Kuigi võrreldes nisujahuga on loomulikult erinevus sees, siis mulle maitsesid nad vahelduseks isegi rohkem. Ka kriitikakunn I. kiitis heaks =)

Vivian, Maria ja Kristel: ma väga-väga-väga loodan, et küpsised elasid transpordi normaalselt üle ning saabudes ei kujutanud endast ühtlast puru. Ning loomulikult ka seda, et teile maitsevad :)
Aitäh, Elisa ja Sille!  Elisa küpsised saabusid pühapäeval meeldiva sünnipäevaüllatusena :) Sille küpsiseid krõbistan ma praegu seda postitust kirjutades :)

Aga siin on mu firmaküpsiste retsept:
150g võid
190g kaerajahu või 200g nisujahu
0,5tl soodat
0,5tl soola
110g pruuni suhkrut
50g valget suhkrut
1 muna
1 munakollane
1tl vanilliekstrakti
100g tumedat šokolaadi


Pane ahi 160C juurde sooja.       
Tükelda šokolaad.
Sulata või ning lase sel veidi jahtuda.
Sega omavahel jahu, sooda ja sool.
Sega teises kausis sulavõi ja suhkrud. Seejärel lisa muna, munakollane ja vanilliekstrakt.
Lisa eelnevale segule kuivained ning sega. Lõpuks lisa šokolaaditükid.
Tõsta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile lusikaga väikesed taignapallid, jäta pallikeste vahele piisavalt ruumi, kuna küpsised vajuvad ahjus laiali. Minu standartse suurusega plaadile mahub 3x4 küpsist ning sellest taignakogusest tuleb 2 plaaditäit ehk 24 küpsist. Pane küpsised ahju.
Nüüd tuleb kõige tähtsam osa!
Umbes 7 minuti pärast tuleb plaadid ümber keerata ning asukohad vahetada, et küpsised ilusti ühtlaselt küpseksid. Seejärel küpseta neid veel 5-6 minutit. Küpsised on valmis siis, kui ääred on kergelt krõbedad, aga keskelt on küpsis veel pehme. Ahjusoojad küpsised tunduvad üpris pehmed, aga jahtudes lähevad nad kõvemaks. Seetõttu ongi oluline nad õigel ajal välja võtta, et küpsis ahjus ära ei kuivaks.
Ja nüüd ei jäägi muud üle kui nautida :)

4 comments:

  1. Aitäh! Küpsised olid väga mõnusad, mulle meeldisid eriti kaerajahuga.
    Ilusaid jõulupühi!
    Maria

    ReplyDelete
  2. Tore, et küpsised meeldisid. Ilusaid pühi!
    Sille

    ReplyDelete
  3. Suur hilinenud aitäh Sulle väga maitsvate küpsiste eest!

    ReplyDelete
  4. Ja veelgi hilisem aitäh maitsvate firmaküpsiste eest! Imelist uut aastat ka ;)

    ReplyDelete